ارزهای مجازی

بیت کوین - اتریوم - زی کش و ...

ارزهای مجازی

بیت کوین - اتریوم - زی کش و ...

۱۱ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

پنج روز پیش، هارد فورک سختی از رمزنگاری نقدی بیت کوین گذشت. پنج روز طولانی . به دنبال آن، جنگ داخلی که بازارهای رمزنگاری ارزانی را در برگرفته بود، شروع به کار کرد، با مخالفان گفت که هارد فورک آنچه که یک هفته وحشیانه برای قیمت های گسسته بود.


دو هارد فورک - Bitcoin Cash ABC و Bitcoin Cash SV - همچنان در یک جنگ "هش" مشغول به کار هستند، که در اینجا می توانید بیشتر بخوانید.


با این حال، نسخه بیت کوین نقدی پیش از بیل، و Bitcoin Cash به خودی خود یک هاردفورک از بیتکوین اصلی است - در حال تحمل آن بسیار سنگین است.


در اوج این ماه، قیمت آن نزدیک به 640 دلار بود. با این حال، تا شنبه - روز بعد از هارد فورک - تقریبا نیمی از این مقدار بود. امروزه، با این حال، این شدیدترین ضربه از پیشرو در بورس اوراق بهادار است، با 30٪ از ارزش آن در 24 ساعت گذشته پاک شده است.


این امر، به طرز عجیب و غریب، پس از یک تظاهرات بسیار کوچک، شاهد افزایش قیمت Bitcoin به بیش از 308 دلار بود که این میزان در یک مرحله پایین تر از 240 دلار در هفته افت کرد. اما این صعود امید کاذب بود و سقوط سریع و بی رحمانه بود. در حال حاضر در حال فروش است که در آن، حدود 245 دلار بود. در عین حال، Bitcoin Cash ABC و Bitcoin Cash SV، هر دو روز مثبت داشتند (با Bitcoin Cash ABC یکی از چند سکه است که در ردیاب سکه CryptoCompare از بین رفته است).


نبرد خشمگین است و بیت کوین از 24 سکه برتر در طول 24 ساعت گذشته به عنوان مجموعهای از 10 ارز دیجیتال استفاده می کند. به نظر می رسد یک روز طولانی در رمزنگاری است...

  • ارز مجازی
  • ۰
  • ۰

بیت کوین برای اولین بار در 13 ماه زیر 5000 دلار فروخت و این به دلیل یک جنگ داخلی بین دو نام بزرگترین رمزنگاری است.


این ارز دیجیتال در طول 24 ساعت گذشته تقریبا 14 درصد کاهش یافته است و در اوایل روز سه شنبه معادل 4843 دلار فروخته شده است، که تقریبا 25 درصد کمتر از یک هفته پیش است.


در میان فروش گسترده تر آن، حدود 24 میلیارد دلار از بازار سرمایه بیش از 2000 نشانه رونق Coinmarketcap حذف شد.


بیت کوین از تاریخ 12 اکتبر سال گذشته در قیمت 5000 دلار معامله نکرده است، زمانی که به طور خلاصه طی یک دوره نقطهن عطف در دوران ناگهانی خود، تا زمانی که قیمت بالای 20،000 دلار آمریکا بود، گذشت.


پول دیجیتال در سال 2018 دلار در حدود 6000 دلار فروخته شده است پس از آنکه بازار کل بازار اوراق بهادار در ابتدای سال جاری سقوط کرد، اما بسیاری از علاقه مندان به این باور بودند که قیمت آن کمتر از 5 هزار دلار نباشد.


Ripple، دومین بزرگترین رمزنگاری ارز، در زمان نوشتن تقریبا 6 درصد کاهش یافت، در حالی که اتروم تقریبا 16 درصد از دست داده بود.

  • ارز مجازی
  • ۰
  • ۰

طی ۲۴ ساعت گذشته، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در ادامه سقوط خود با حدود ۴ میلیارد دلار خروج سرمایه، از ۱۸۵ میلیارد دلار به ۱۸۱ میلیارد دلار رسیده است.

روز ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان)، در یکی از بدترین اصلاحات قیمتی یک روزه در تمام سال ۲۰۱۸، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در تنها چند ساعت بیش از ۲۷ میلیارد دلار کاهش یافت.


بیت کوین کش با ترکیبی از ارزش دو فورک خود یعنی BCHABC و BCHSV بیش از هفت درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است و قیمت BCHABC، که به عنوان زنجیره اصلی بیت کوین کش طبق نقشه راه آن محسوب می‌شود، با حدود ۱۵ درصد سقوط به قیمت ۲۵۰ دلار رسید.


کف ۴۸۰۰ دلاری برای بیت کوین؟

روز گذشته، ۱۶ نوامبر، یکی از تحلیلگران و تریدرهای مطرح ارزهای دیجیتال، با نام کاربری Crypto Rand از احتمال سقوط بیت کوین به قیمت ۴,۸۰۰ تا ۵,۰۰۰ دلار خبر داد.


این کاربر اذعان داشت از آنجایی که شاخص‌های تکنیکال سیگنالی مبنی بر وجود کف قیمتی در سطوح فعلی را ارائه نمی‌دهند، می‌توانیم سقوط قیمت به محدوده ۴,۸۰۰ تا ۵,۰۰۰ دلار را محتمل بدانیم.

  • ارز مجازی
  • ۰
  • ۰

صرافی نام‌آشنای بایننس به باقی کاربران ایران در این صرافی توصیه کرده دارایی‌های‌ خود را از آن خارج کنند. این اقدام بایننس در راستای تمایل این صرافی به پیروی از تحریم‌های بین‌المللی انجام می‌شود.

در روزهای اخیر کاربران ایرانی ایمیلی با مضمون زیر دریافت کرده‌اند:

<<اگر شما حسابی در بایننس دارید و دسته‌بندی موارد تحریم شامل شما می‌شود، لطفا هرچه سریعتر دارایی خود را از بایننس خارج کنید.>>

به گفته منابع ایرانی، در ابتدای امر صرافی بایننس که در کشور مالت واقع شده و از اظهار نظر دراین باره خودداری می‌کرد، حساب کاربرانی که پاسپورت ایرانی را به عنوانی بخشی از فرایند شناخت مشتری (KYC) به این صرافی ارائه داده بودند، مسدود کرد.


از سوی دیگر بنا به گفته برخی تریدرهای ایرانی، این صرافی در هفته جاری شروع به دادن هشدار با حساب‌های مرتبط با آی‌پی ایران کرد تا دارایی‌های خود را از آن خارج کنند.

بیت‌مکس و بیترکس دو نمونه از چندین صرافی‌ ارز دیجیتال هستند که استفاده از سرویس خود را برای کاربران ایرانی در سال‌های گذشته ممنوع کرده‌اند. در میان این ممنوعیت‌ها مسدود کردن دارایی و بازنگرداندن آن به کاربران ایرانی نیز مشاهده شده است.

البته این کار منجر به ایجاد اتحادی در جامعه بیت کوین ایران برای ایجاد دادوستدهای محلی و حمایت از شبکه شده است.

بایننس زمانی نیت قطع ارتباط با کاربران ایرانی را پیدا کرده که طبق گزارش‌ها در طرف دیگر نهادهای ایرانی برنامه حرکت به سوی ارز دیجیتال ملی، همانند پترو ونزوئلا، را دنبال می‌کنند.

  • ارز مجازی
  • ۰
  • ۰

یکی از بزرگترین مزیت­‌های پذیرش بیت کوین ، ذات جهانی آن است. در هر جایی از دنیا باشید، تا وقتی که به اینترنت دسترسی داشته باشید، می­‌توانید از بیت کوین استفاده کنید و پول ارسال یا دریافت نمایید. با وجود این، بعضی بخش‌­های دنیا به نسبت سایرین با کاربران بیت کوین سازگارترند.


هر شخصی که به دنبال راه‌اندازی کسب و کار بیت کوین است بالطبع از آن کشورهای نادری که عملا از استفاده بیت کوین را چه از طریق مقررات سنگین، مالیات سنگین، بانک­‌ها یا حتی ممنوعیت‌­های آشکار منع می­‌کنند، دوری می‌­کند.


خبر خوب این است که این کشورهای ناسازگار، نادر هستند. اکثر دولت­‌ها همچنان در حال تصمیم­گیری به منظور چگونه مواجه شدن با بیت کوین هستند و هنوز قانون تعیین کننده­ای تصویب نکرده‌­اند. رویکرد مرسوم دسته‌­بندی بیت کوین تحت یک دسته از پیش موجود است تا قوانین حاکم را بتوان برای آن اجرا کرد، که این موضوع معمولا در رابطه با مالیات است.


با این حال کشور‌های بخصوصی در حال تلاشی هماهنگ برای پذیرش بیت کوین هستند، زیرا می­‌دانند که بیت کوین می­‌تواند مزیتی بسیار بزرگ برای آینده اقتصادی آن‌ها باشد. با ترغیب کردن پذیرش بیت کوین و جذب شرکت­‌های بیت کوین، این کشورها به دنبال این هستند که خودشان را در نوآوری اقتصادی پیشرو باشند.


این مقاله بهترین کشورهای ممکن برای ایجاد یک کسب و کار ارز دیجیتال را بررسی می­‌کند.  نرخ مالیات روی بیت کوین و نگرش قانون‌گذاران و بانک­‌ها نسبت به آن را می­‌سنجیم. از آن‌جا که این مسائل در معرض تغییر قرار دارند، منابع به روز هستند.


کشورها از بهترین به بدترین، بر اساس پایین بودن مالیاتشان، سپس بر اساس وضوح قوانین، بر اساس دوستانه بودن بانک­‌ها و در نهایت این که آن کشور تا چه حد خوب و مناسب برای کسب و کار است، لیست شده­‌اند.


لیست کشورها:


۱. مالت


۲. برمودا


۳. سوئیس


۴. جبل الطارق


۵. اسلوونی


۶. سنگاپور


۷. استونی


۸. گرجستان


۹. بلاروس


۱۰. هنگ کنگ


۱۱. ژاپن


۱۲. آلمان

  • ارز مجازی
  • ۰
  • ۰

ریپل (Ripple) چیست؟

بیت‌کوین، اتریوم و لایت‌کوین تنها ارزهای دیجیتال نیستند، ارزهای دیجیتال دیگری نیز هستند که حرف زیادی برای گفتن دارند. یکی از آنها ریپل (Ripple) است و با نماد XRP شناخته می‌شود.


ریپل برای بانک‌ها و انتقال پول بین‌المللی ساخته شده است. ریپل هنوز با بیت‌کوین یا اتریوم فاصله زیادی دارد ولی به خاطر قیمت کمی که دارد، افراد بیشتری به آن علاقه نشان می‌دهند. افزایش قیمت ریپل باعث شده جز 5 ارز برتر از لحاظ ارزش بازار شود.

ریپل بطور رسمی در سال 2012 متعاقب Ripplepay و به عنوان یک سیستم پرداخت فوری (real-time gross settlement system مخفف RTGS) و همچنین تبدیل ارز و ارسال ارز ایجاد شد.

گرچه این ارز در سال 2012 منتشر شده ولی گفته می‌شود ریپل قدیمی‌تر از بیت‌کوین است. براساس گفته Bitcoin Magazine نسخه اصلی این شرکت در سال 2004 ایجاد شده است و از آن زمان تاکنون جایگاه خاصی نداشته، تا اینکه یک تیم مدیریت حرفه‌ای هدایت شرکت را در دست گرفته است.


با وجودیکه ریپل ارزی در قالب بیت‌کوین نیست ولی نمی‌توان آنرا خارج از اکوسیستم ارزهای دیجیتال دانست.


ارز دیجیتال ریپل توسط بانک‌ها و سایر موسسات مالی پذیرفته شده و این شرکت‌ها اعتقاد دارند سیستم ریپل می‌تواند قیمت بهتر و امنیت بیشتری نسبت به سایر ارزهای دیجیتال ارائه کند.


این ارز به کاربرانش اجازه می‌دهد ارسال، دریافت و نگهداری ارز ریپل را بصورتی غیرمتمرکز توسط شبکه ریپل انجام دهند. شرکت دارای جریان وجوه نقد مثبت است و مقدار زیادی XRP را ذخیره کرده است که هر از گاهی وارد بازار می‌کند.


اما مزیت اصلی ریپل برای بانک‌ها، نقدشوندگی آن است.


نقدینگی موردنیاز بانک‌ها امروز با جریان وجوه نقدی که مردم برای بانک‌ها می‌آورند تامین می‌شود. ولی این اعتقاد وجود دارد که چنین مدلی به هیچ وجه کارآمد نیست. شما می‌توانید از دارایی‌های دیجیتال برای افزایش نقدشوندگی بهره بگیرید و ریپل به طور خاصی این موقعیت را داراست.


مزیت دیگر ریپل این است که فقط 3.6 ثانیه طول می‌کشد تا تراکنش‌های آن انجام شود، برای بیت‌کوین همین تراکنش در 4 ساعت انجام می‌شود.


  • ارز مجازی
  • ۰
  • ۰

زی کش Zcash چیست

Zcash یا ZEC یک ارز دیجیتال دیگر مانند بیت کوین ، اما با چند ویژگی متفاوت است. مانند بیت کوین زی کش مبتنی بر بلاک چین و غیرمتمرکز است اما تفاوت آن با بیت کوین این است که که مقدار تراکنش در همه بخش ها مخفی است. مثلا در بیت کوین اگر شما آدرس بیت کوین شخصی را داشته باشید می توانید تراکنش ها را دنبال کنید و تمام آدرس ها و مبالغ تراکنش ها را مشاهده کنید – بنابراین کاملا مشخص است که چقدر پول جا به جا شده است. با ZCash همه اطلاعات رمزنگاری شده و مخفی هستند.


زی کش Zcash چیست ؟


نحوه تهیه زی کش

زی کش را مانند همه ارزهای دیجیتال دیگر می توانید از صرافی خریداری کنید و یا از طریق استخراج آنرا تهیه کنید. با زی کش می توانید خیلی فوری و امن و بدون نیاز به ثبت نام خرید و تراکنش های خود را انجام دهید. برای این کار فقط کافی است که کیف پول الکترونیکی زی کش خود را دانلود کنید و پس از تهیه زی کش از روش های فوق، با استفاده از آدرس زی کش دیگران برای آنها ارز واریز کنید و یا در آدرس خود از دیگران ارز دریافت کنید.


نحوه استخراج زی کش

با وصل کردن کامپیوتر شخصی خود به شبکه هم می توانید زی کش استخراج کنید ولی این کار ممکن است ماه ها طول بکشد و به صرفه نیست. استخراج سریع و به صرفه زی کش نیاز به سخت افزار های خیلی قوی دارد که بتوانند پردازش تراکنش ها را انجام دهند.

  • ارز مجازی
  • ۰
  • ۰

1) چرا نمی توانم به صرافی ها اعتماد کنم؟


اگر چه ممکن است رفتن به سراغ یک صرافی رمزنگاری که بهترین ادعاها را می کند و یا معتبرترین صرافی به نظر می رسد، وسوسه انگیز باشد. اما برای انتخاب یک صرافی امن اینکه شما بررسی لازم را انجام دهید، اهمیت بسیاری دارد.


در طول هشت سال گذشته، 31 صرافی رمزنگاری به ارزش 1.3 میلیارد دلار مورد هک و سرقت قرار گرفته اند.


ممکن است از نظر شما بزرگترین صرافی ها از لحاظ حجم معاملات که در حال حاضر بایننس در صدر این رتبه بندی قرار دارد، با توجه به محبوبیتش در بین علاقه مندان، جزو معتبر ترین در میان سایر رقبای این صنعت باشند. هر چند، طبق گزارشات، هنگامی که رتبه بندی ICO ها در اول اکتبر 2018 منتشر شد، صرافی بایننس در مورد الزاماتی از قبیل اعتبار کدگذاری و حفاظت از کاربر به طور تعجب آوری رتبه 63 را از میان 100 صرافی کسب کرد.


این گزارش نشان داد، 41 درصد از 100 صرافی که مورد بررسی قرار گرفتند، به کاربران خود اجازه می دهند تا رمز هایی “ساده” دارای کمتر از 8 کاراکتر را ایجاد کنند. این ویژگی مشتریانی که آگاهی کمتری دارند را به طور بالقوه مستعد از دست دادن سرمایه خود می کند.

صرافی ها برای تبدیل ارز قیمت لحظه ای هر دو ارز را مشاهده کرده و پس از آن به مقدار ارزش ارز دریافتی ارز جدید به مشتری ارائه می دهند. البته نرخ ارز جدید برای صرافی ها متفاوت است. ممکن است برخی صرافی ها سود بیشتری دریافت کنند و برخی دیگر سود کمتر که مقدار این سود بر قیمت ارز جدید اضافه می شود. این تفاوت قیمت در صرافی های رسمی و صرافی های شخصی بیشتر مشخص می شود

  • ارز مجازی
  • ۰
  • ۰

برآورد می‌شود که بیش از ۲ میلیارد کاربر تلفن هوشمند در سراسر دنیا وجود دارند. اغلب افراد، تلفن همراه را با خود هر روز حمل می‌کنند. به همین دلیل استفاده از تلفن همراه یک روش خیلی آسان برای انجام پرداخت‌های روزانه است.


این کیف‌ پول‌ها کاربردهای گوناگونی دارند. که یکی از کاربردهای آن پرداخت به کمک فناوری (NFC) است. اگر در فروشگاهی خرید می‌کنید که کیف پول الکترونیکی را می‌پذیرد، می‌توانید با استفاده از فناوری (NFC) پرداخت خود را تکمیل کنید. (NFC) اجازه می‌دهد تا اطلاعات پرداخت از تلفن شما به دستگاه پرداخت فروشنده انتقال یابد. کافی است تا تلفن خود را در چند سانتی‌متری دستگاه پرداخت قرار دهید. همین‌طور می‌توان با استفاده از اسکن کردن کد (QR) و استفاده از اپلیکیشن کیف پول الکترونیکی پرداخت را تکمیل کنید. نمونه این تکنولوژی در کشورمان کارت‌هایی است که در مترو و خطوط اتوبوس‌رانی یا غذاخوری دانشگاه از آنها استفاده می‌کنیم. کیف پول الکترونیکی امکان پرداخت به جای استفاده از کارت‌های گوناگون را از طریق گوشی تلفن همراه مهیا می‌کند.


کاربرد دیگر یک کیف پول الکترونیکی امکان پرداخت، بدون دراختیارداشتن شماره کارت (یا حساب) مقصد و یکپارچه کردن حساب‌ها و کارت‌های بانکی برای استفاده در هرگونه تراکنش مالی و پرداخت‌های روزمره‌ی افراد است. فرض کنید شما یک کیف پول الکترونیکی دارید که مبلغی را در آن قرار می‌دهید (به اصطلاح آن را شارژ می‌کنید) و تمام پرداخت‌های خود را از طریق آن انجام می‌دهید. به این ترتیب دیگر برای انواع پرداخت‌های روزمره‌ی خود از قبیل پرداخت کرایه تاکسی، خرید از فروشگاه‌ها، دادن بدهی خود به دوستان، پرداخت اینترنتی و …. از دردسر نداشتن پول خرد، صف‌ خودپردازهای بانکی، کارمزد کارت به کارت، وارد کردن انواع اعداد از قبیل شماره کارت مبدا و مقصد، رمز دوم، cvv2 و تاریخ انقضای کارت خود رها می‌شوید. تنها با واردکردن نام یا نام خانوادگی یا نام کاربری یا شماره موبایل و با یک کلیک عملیات پرداخت انجام می‌شود و مبلغ مورد نظر از کیف پول الکترونیکی یک فرد به فرد دیگر منتقل می‌شود.

  • ارز مجازی
  • ۰
  • ۰

در ساده ترین حالت، Ethereum یک پلت فرم نرم افزار آزاد مبتنی بر فن آوری بلاکچین است که توسعه دهندگان را قادر می سازد تا برنامه های غیر متمرکز را ایجاد و اجرا کنند.

برای درک کامل اتریم، آنچه که آن را انجام می دهد و چگونه می تواند به طور بالقوه بر جامعه تاثیر بگذارد، مهم است که یاد بگیریم چه ویژگی های اصلی آن و چگونه آنها از روش های استاندارد متفاوت است.


اول از همه، Ethereum یک سیستم غیر متمرکز است که به معنی آن است که توسط هیچ یک از واحد های حاکم واحد کنترل نمی شود. اکثریت مطلق خدمات آنلاین، کسب و کارها و موسسات بر اساس سیستم متمرکز حکومتداری ساخته شده است. این رویکرد برای صدها سال استفاده شده است و در حالی که تاریخ ثابت کرده است که زمان و مابقی آن ناقص است، اجرای آن هنوز هم لازم است، زمانی که احزاب به یکدیگر اعتماد ندارند.

Ethereum، یک سیستم غیر متمرکز، به طور کامل مستقل است و توسط هیچ کسی کنترل نمی شود. این مرکز نقص مرکزی ندارد، زیرا از هزاران رایانه داوطلب در سراسر جهان استفاده می شود، به این معنی که هرگز نمی تواند به صورت آفلاین اجرا شود. علاوه بر این، اطلاعات شخصی کاربران در رایانه های شخصی خود باقی می مانند، در حالی که محتوا مانند برنامه ها، فیلم ها و غیره، به طور کامل تحت کنترل سازندگان آن قرار می گیرد بدون اینکه از قوانین سرویس های میزبانی مانند فروشگاه برنامه و یوتیوب استفاده شود.


ثانیا، مهم است که درک کنیم که هر چند که همواره در مقایسه با یکدیگر، Ethereum و Bitcoin دو پروژه کاملا متفاوت با اهداف کاملا متفاوت هستند. Bitcoin اولین رمز عبور cryptocurrency و یک سیستم انتقال پول است که توسط یک تکنولوژی لایه عمومی منتشر شده به نام Blockchain ساخته شده و پشتیبانی می شود.

  • ارز مجازی